Dag 3, Learning the ropes - Reisverslag uit Mochudi, Botswana van Christoph Westerkamp - WaarBenJij.nu Dag 3, Learning the ropes - Reisverslag uit Mochudi, Botswana van Christoph Westerkamp - WaarBenJij.nu

Dag 3, Learning the ropes

Door: Christoph

Blijf op de hoogte en volg Christoph

28 Januari 2013 | Botswana, Mochudi

Teacher, teacha, teacha! Een stuk of twintig kinderen rennen op me af, gebruiken me als klimrek en blijven roepen om mijn aandacht. Heerlijk om als paard te fungeren en de schattige kinderen te laten 'vliegen'. We zijn op bezoek bij de Daycare en de kinderen hebben playing time nadat ze bijscholing hebben gehad. In het begin zijn de kinderen nog erg verlegen als Fleur en ik stilletjes binnen sluipen om bij de 'les' te kijken. Als ze met de auto's mogen spelen ga ik naast ze op de grond zitten terwijl ik een auto pak uit de speelgoedbak. Ik gebruik de kinderen een voor een als weg terwijl ik met de harde 'brrrrroembroem' geluiden de kinderen aan het lachen maak. Ze ontdooien snel en al gauw heb ik er erg veel plezier in om te zien hoe de kinderen zich al lachend vermaken met het speelgoed en de ongewone aanwezigheid van de blanke gasten.
Na het spelen met de auto's en in de speeltuin is het tijd om ook wat volwassener werk te doen en we schuren met z'n allen de muren van het kantoor zodat er geverfd kan worden.
Om 16:00 uur voelt het alsof we er een enorm lange dag op hebben zitten en we lopen terug naar het staffhouse.

In de avond is het nieuwe Duitse meisje, Alena, er en we eten drop, spelen Ligretto en praten over onze geliefde koningin die bekend heeft gemaakt dat ze haar stokje zal overgeven aan de prins. (Dit deden we uiteraard met 'Holland'shirt, oranje zonnebril en oranje nagellak.) 
Verder praten we gezellig en ik heb het gevoel alsof het al echt één groep is geworden. Ik baal nu al deels dat ik hier over drie maanden weg moet.

In de ochtend waren we naar de office geweest en heeft E.J. ons in drie uur 'alles' verteld over Youth for Christ, Botswana en de mooie en moeilijke dingen van het land. Wat me opvalt is dat E.J. en Koekoes, het echtpaar dat de leiding heeft over YFCB, volledig in afhankelijkheid van God leven en dat ze dingen voor elkaar krijgen die alleen met hulp of leiding van bovenaf voor elkaar te krijgen zijn. Voor alle problemen of uitzichtloze situaties wordt vurig gebeden en ervaring leert dat God dan ook altijd een uitweg geeft. 
Ik hoop dat ik hier mag leren om ook zo dicht bij God te leven dat ik volledig kan vertrouwen dat hij voorziet.
Ik heb nog een boel te leren en zie er naar uit om met een vernieuwde mindset terug te komen.

  • 05 Februari 2013 - 18:50

    Miriam:

    Geniet ervan Christoph!
    Als er iets is, zeg het maar en ik bid ervoor.
    God zegen jouw en de tijd daar!

  • 05 Februari 2013 - 20:16

    Gersom:

    Nice:-) ik geniet mee bro!

  • 12 Februari 2013 - 10:56

    Willie (moeder Van Fleur):

    Beste Christoph, heel leuk om je verhaal te lezen. Wat fijn dat jullie het goed hebben daar. De verhalen van Fleur en jou samen geven een completer beeld, op afstand geniet ik mee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christoph

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 7014

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

24 Januari 2013 - 15 Juli 2013

Vrijwilligerswerk Botswana & Oeganda

Landen bezocht: